Završen Hakaton za srednjoškolce

by FONIS
Završen Hakaton za srednjoškolce

U nedelju 16. decembra zvanično je završen prvi Hakaton za srednjoškolce organizovan od strane Udruženja studenata informatike “Fonis”. Ovaj projekat je okupio srednjoškolce željne znanja u oblasti IT-a i ponudio im jedinstvenu priliku da se oprobaju u 24-časovnom formiranju softverskog rešenja za zadati problem.

Projekat je otpočeo velikim brojem prijava – čak 84 tima su se prijavila za učešće na takmičenju. Prvi krug selekcije, koji se sastojao od testa opšteg informatičkog znanja, sveo je broj timova na 21. Članovi ovih timova prisustvovali su trodnevnim pripremnim radionicama na Fakultetu organizacionih nauka, na kojima su upoznati sa osnovama pravljenja veb aplikacija. Timovi su se upoznali sa HTML-om, CSS-om i JavaScript-om, kao i Python frejmvorkom Flask.

U drugom krugu selekcije, koji se sastojao od izrade projektnog zadatka na osnovu materije naučene na radionicama, izdvojilo se 6 timova, koji su učestvovali na samom hakatonu. Primenjujući dosadašnja znanja i veštine stečene na radionicama, uz pomoć timskih i stručnih mentora, finalisti su formirali svoja softverska rešenja na temu “Iskoristi internet na pametan način – unapredi proces učenja digitalizacijom”. Takmičari su pokazali veliku kreativnost i snalažljivost, a svojim inovativnim rešenjima dali vredne predloge za poboljšanje i učenja i nastave.

Profesori Boris Delibašić i Slađan Babarogić sa FON-a, Tijana Stefanović iz Inicijative “Digitalna Srbija”, i Nemanja Čedomirović i Miloš Đekić, alumni članovi Fonisa, činili su stručni žiri, koji je imao zadatak da odabere pobednički tim sa najboljim rešenjem. Nakon detaljnog razmatranja, odlučeno je da je tim “Arvucello” iz Prve beogradske gimnazije osvojio prvo mesto. Drugo mesto je zauzeo tim “The X students” iz Desete gimnazije “Mihajlo Pupin” iz Beograda, a treće tim “Dotcom” iz Računarske gimnazije “Smart” iz Novog Sada.

Pobednički tim je napravio veb aplikaciju koja daje učenicima priliku da kroz aktivnosti na platformi (čitanje, rešavanje testova, pisanje zadataka i pomaganje drugim učenicima) prikupljaju tzv. “market poene”. Na osnovu njih se učenici jednog odeljenja međusobno rangiraju, a na osnovu zbira poena svih učenika jednog odeljenja, odeljenja se rangiraju u okviru škole. Nagrade za osvojene rangove mogu biti školski izleti i ekskurzije, dodatni materijali za učenje itd. Platforma podstiče motivaciju i timski rad u okviru odeljenja.

Zahvaljujemo se Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Inicijativi “Digitalna Srbija”, kao i finansijskom partneru softverskoj kompaniji Novomatic koji su podržali našu ideju, kao i svim ostalim partnerima i prijateljima projekta. Takođe se zahvaljujemo sjajnim takmičarima, zbog kojih je vredelo uložiti trud u višemesečno organizovanje ovakvog projekta.